Jak skutecznie motywować?

Czy możliwe jest zmotywowanie zespołu w czasie krótszym niż pięć minut? Tak! Ludzie są dziś bardziej rozproszeni niż kiedykolwiek wcześniej i potrzebują krótkich, ale mocnych inspiracji, aby się skupić na określonych działaniach. Jednak największą wadą większości liderów jest to, że mówią zbyt długo, a publiczność się nudzi lub rozprasza. W jaki więc sposób wygłaszać mowy motywacyjne, aby nie zniechęcić słuchaczy? Oto kilka wskazówek.

Badania pokazują, że uwaga jest najwyższa w pierwszych dziesięciu minutach mowy i stale spada po osiągnięciu tego punktu. Ciekawostką jest, że wybitne mowy motywacyjne miały mniej niż dwadzieścia minut.

wykład

Najlepszym sposobem motywowania innych jest regularne wygłaszanie krótkich przemówień. Mowy motywacyjne to zbiór kilku mniejszych inspiracji, które łączy się ze sobą, aby przekazać je w jednej, skutecznej treści. Dlaczego najlepsze mowy motywacyjne są krótkie? Aby pomysły były niezapomniane. Najsilniejsze są te wypowiedzi, które nie przywołują tradycyjnego obrazu "mowy", lecz zabierają widzów w przyjemną podróż od jednej myśli do drugiej.

Oto kilka wskazówek, które pomogą opracować szybką, a jednocześnie nasyconą mowę motywacyjną:

Zwróć uwagę słuchaczy.

Masz 10 sekund lub mniej, aby zwrócić na siebie uwagę widzów. Nie zasypuj grupy faktami i informacjami. Otwórz się z odrobiną dramatyzmu i wzbudzaj emocje. Powiedz coś zaskakującego lub prowokującego. Wykorzystaj odpowiednie, aktualne wiadomości. Podziel się krótką, zabawną, inspirującą historią, która łączy się z celem Twojej mowy motywacyjnej.

Zdecyduj, co należy powiedzieć, a co nie.

Ludzie zapamiętają tylko kilka punktów z twojej wypowiedzi. Nie przytłaczaj ich więc zbyt dużą ilością informacji, szczególnie informacji technicznych, które wymagają badania i deliberacji, aby je zrozumieć. Zdecyduj, jaki jest Twój główny cel (do czego chcesz motywować ludzi), a następnie skup się na tym i uprość swoje przesłanie.

Efektowne zakończenie.

Zakończenie mowy motywacyjnej nie jest takie łatwe. Jak powinno wyglądać? Najlepiej, jeśli jest to szybkie podsumowanie najważniejszych punktów i pozostawienie publiczność z inspirującym oraz podnoszącym na duchu przekazem. Każda przemowa motywacyjna powinna dawać ludziom nadzieję, poczucie, że wszystko idzie naprzód i że ich wysiłek jest widoczny.

Dostawa.

Inspirująca mowa jest częścią treści i częścią dostawy. Ponadto przesyłka jest jeszcze ważniejsza niż informacja. Zawartość stała się towarem łatwo dostępnym przez internet. Ludzie mogą szybko uzyskać informacje online, dlaczego mieliby cię słuchać? Twoja zdolność do przekazywania wiadomości z charyzmą sprawi, że wygłaszane przez Ciebie mowy motywacyjne nabiorą znaczenia.

Przygotuj się.

Wygłaszając inspirującą mowę, skup się na podniesieniu poziomu energii, zatrzymaniu się na ważnych punktach i przemawianiu do publiczności. Przyciągnij uwagę ludzi za pomocą humoru, a także zabawnych prelegentów motywacyjnych.



źródła:
http://www.sylwiagruchala.com.pl/